50-jarig jubileum voor Tegelhandel van der Rijt

Zaterdag 18 juli 2020

50-jarig jubileum voor Tegelhandel van der Rijt

Afgelopen 6 mei was het exact 50 jaar geleden dat Tegelhandel van der Rijt is opgericht door Piet en Antoinette van der Rijt. Dochter Yvonne van der Rijt vertelt dat vader Piet al jaren werkzaam was als tegelzetter voordat hij in 1968 plannen maakte om met zijn Antoinette een eigen zaak te starten in Sint Anthonis. Bij de oprichting in 1970 werden tegels verkocht vanuit een kleine showroom en in de jaren die volgden werd het bedrijf uitgebreid met een aantal showrooms en magazijnen die ervoor zorgden dat veel vanuit voorraad geleverd kon worden. “Vandaag de dag importeren we veel vanuit Italië en Spanje, wat een groot prijsvoordeel voor de klant oplevert”, aldus Yvonne. “Daarnaast is het assortiment de afgelopen jaren flink uitgebreid en veranderd. Tegels waren 50 jaar geleden veel kleiner dan nu en de kleuren bruin, beige en groen voerden de boventoon. Grappig is dat de kleur groen momenteel weer net zo hip is als 50 jaar geleden!” Ook de bedrijfsonderdelen veranderden mee: de natuursteenzagerij is in 1997 met de verhuizing naar de naastgelegen locatie fl ink uitgebreid. Daar worden producten als vensterbanken, dorpels en muurafdekken op maat gemaakt voor de klant. “Mijn broer Rudie is in 2001 begonnen met het introduceren van keramische terrastegels, die in de grote showtuin naast de tegelhandel gepresenteerd worden. De afgelopen jaren is die tak uitgebreid met kant-en-klare natuursteenproducten voor de tuin of het zwembad.” Momenteel ontvangt de tegelhandel klanten op afspraak. “We hopen dat het snel weer is als voorheen en we iedereen weer op een normale wijze welkom kunnen heten.”

Namens vereniging TOURCLUB OPLOO-SINT ANTHONIS willen wij tegelhandel van der Rijt van harte feliciteren met hun 50-jarig jubileum.