Petitie MTB-route

Petitie om veelbesproken mtb-route open te houden al duizenden keren getekend

Herfst veldtourtocht 2020

NIJMEGEN - Een petitie om de veelbesproken mtb-route in het bos in de Wester-Meerwijk open te houden is al bijna 7.000 keer getekend. De petitie is een initiatief van stichting MTB routenetwerk Rijk van Nijmegen.
Afgelopen week stelde een meerderheid van de Nijmeegse gemeenteraad voor het stuk mtb-route tussen Heilig Landstichting en Postweg (Westermeerwijk) - zo’n 6 kilometer - helemaal af te sluiten. Vanwege de zeldzame keversoort het vliegend hert, maar ook omdat wandelaars last zeggen te hebben van de fietsers.

MTB

De stichting  MTB routenetwerk Rijk van Nijmegen zegt te streven naar ‘vermindering van hinder tussen mountainbikers en andere recreanten door meer gescheiden paden en door het stimuleren van respectvol gedrag op en rond die routes en als aanspreekpunt te fungeren voor vragen en opmerkingen en daar iets mee te doen’.

Wetenschappelijk onderzoek laat zien dat de verstorende effecten van mountainbikers even groot zijn als van wandelaars, stelt de stichting ook in de petitie.

KLIK HIER OM  DE PETITIE TE ONDERTEKENEN